Сценарій осіннього балу для малят
Де-де, а на осінньому балу має бути весело, цікаво і неповторно красиво. Цей чудовий сценарій проведення осіннього балу написаний спеціально для вихованців дитсадків та учнів молодшої школи. Кумедні дитячі пісеньки, яскраві сценки та рухливі ігри подарують малюкам відмінний настрій та не залишать місця для суму і нудьги.
Святково прибрана зала. Декорація — тин з квітами і городиною.
Ведуча: Прийшла осінь. Називають її люди щедрою, бо приносить вона солодкі яблука, медові груші, кавуни та дині. Як же не любити цю пору року!
Під музику ланцюжком заходять діти, йдуть по колу, співають пісню «Осінь».
Осінь
Осінь радісна
пора,
Любить осінь
дітвора.
Сливи, груші,
виноград —
Все поспіло
для малят.
Фрукти просяться
у рот,
Буде взимку з них
компот.
І варення, й киселі
В кожній хаті
на столі.
Діти стають півколом, читають вірші В. Паронової «Пора осіння».
Дитина 1.
Діти в школу поспішають,
В вирій птиці
відлітають,
Листя жовте, небо
синє —
Настає пора
осіння.
Дитина 2.
Вітер пісеньку співає,
Листя у танку
кружляє,
Сяє золотом
проміння —
Настає пора
осіння.
Дитина 3.
Став гарбуз таким пузатим,
Що не зміг його
підняти;
Сипле соняшник
насіння…
Настає пора
осіння.
Діти сідають на стільці, на середину зали вилітає Зяблик і співає: «До, ре, мі, фа, соль», повторює кілька разів.
Ведуча. Подивіться, діти, до нас Зяблик прилетів. Зяблику, а що ти співаєш?
Зяблик. Я вчу урок.
Ведуча. Тобі вже час відлітати в теплі краї.
Зяблик. Так, я вже зібрався летіти, а на прощання заспіваю вам свою улюблену пісеньку.
Дитина виконує пісню «Зяблик».
Зяблик
1. У садочку цвіт
буяє,
Рясно маків і
красоль.
Зяблик пісеньку
співає:
— До, ре, мі, фа,
соль!
До, ре, мі,
фа, соль!
2. Тут зацвенькали
сороки:
— Не співає так
ніхто!
— Та це ж я учу
уроки:
Соль, фа, мі, ре,
до!
Соль, фа, мі,
ре, до!
Ведуча. Дуже гарна твоя пісенька.
Зяблик сідає до дітей.
Ведуча. Хто знає, які пташки залишаються з нами зимувати?
Діти. Ворони, голуби, горобці.
Вилітають Горобці, співають пісню «Горобці».
Горобці
Бігають по залі, імітують змахи крил
1. Скачуть, скачуть
біля хати
Тонконогі
гороб'ята.
Стрибають
на двох ногах
Стриб та
скік, стриб та скік!
9-12 т. — кружляють, злегка помахують крилами.
Присідають, стукають пальчиками правої руки по долоні лівої.
2. По стежинці
пострибали
Зерна, крихти
позбирали.
І клюють, і
клюють.
9-12 т. — кружляють, злегка помахують крилами.
Біжать по колу, імітуючи змахи «крил»
3. Раптом пурхнули,
злетіли,
Крильцями
залопотіли.
Цінь-цвірінь,
цінь-цвірінь,
Цінь-цвірінь.
9-12 т. — кружляють.
Горобчики зупиняються, збираються у зграйку.
Ведуча. Горобчики, а куди ви летите?
Горобчик. На город, там соняшник достиг.
Ведуча. Візьміть нас із собою. Наші діти дуже люблять соняшникове насіння.
Горобці. Добре!
Діти стають у коло, в центрі присідає Соняшник. Виконується пісня «Соняшник».
Соняшник
Діти імітують садіння та поливання
1. Посадили зернятка
Навесні, навесні.
Поливали зернятка
День при
дні, день при дні.
Приспів.
Соняшник потихеньку встає, діти піднімають руки високо вгору.
Виростай, наш
соняшник,
Золотий, золотий.
Виростай до
сонечка
Ось такий,
ось такий.
Соняшник і діти, взявши руки в боки, похитують голівками вправо-вліво.
2. Вітерець на
крилечках
Пролітав, пролітав,
Золотого соняха
Погойдав,
погойдав.
Приспів.
Соняшник кружляє, діти підіймають руки вгору.
Діти сідають на стільці.
Ведуча. Ось ми і на городі. Всього тут багато: і морква є, і буряк, і помідори, величезний гарбуз і золота цибуля, і білозубий часничок.
Діти одягають шапочки овочів, стають у коло навкруг великого обруча, оформленого під кошик з невисокими боками. Діти йдуть по колу, співають:
Урожай
Урожай хороший
в полі,
Виросло всього
доволі:
Є і морква, й
буряки,
Помідори, огірки,
Гарбузи і бараболя,
І капуста, і
квасоля,
І зелений кабачок,
І зубастий
часничок.
Діти зупиняються, проводиться гра «Кошик» (склала В. Паронова).
Тi моменти, коли овочі переміщаються до кошика, озвучуються музичними акордами.
Кошик
Ведуча.
В мене є великий кошик.
Завітайте,
дуже прошу.
Буряк.
Я червоний буряк,
І стрибаю
ось так! (
Застрибує
всередину.)
Морква.
Я морквиця-молодиця,
Поспішати
не годиться.
(Буряк подає
їй руку, Морква заходить всередину.)
Огірок.
Я зелений огірочок,
Стрибну
швидко і охоче.
(Застрибує.)
Помідор.
Я червоний, я гарячий
І стрибаю,
наче м'ячик.
(Робить два
високих стрибки на місці і застрибує в
кошик.)
Цибуля.
Золотиста цибулина
Поспішати
не повинна.
(Заходить
повагом.)
Картопля.
Я картопелька кругленька,
Друзі,
поможіть швиденько.
(Їй подають руки.)
Кабачки.
А веселі кабачки
Стрибнуть
в кошик залюбки.
(Застрибують
разом,тримаючись за руки.)
Капуста.
Зачекайте, не спішіть,
Влізти в
кошик поможіть.
(Їй
допомагають)
Діти підіймають обруч-кошик до рівня пояса, ведуча допомагає їм, підтримуючи обруч зовні.
Ведуча.
Бачу, гарний кошик мій,
Та занадто він
важкий:
Дно у нього
відірвалось,
Овочі
порозбігались.
Діти підіймають обруч вгору, залишають його в руках вихователя, а самі під музику біжать до стільців.
Проводиться гра «Борщ-компот». У грі беруть участь 4 дитини. В центрі зали на великій хустині лежать овочі і фрукти, на рівній відстані від неї по 4-х кутках стоять 4 іграшкові вантажівки. Дві дитини вибирають овочі, а 2 — фрукти, і несуть по одному до своєї вантажівки. Хто швидко і якісно виконає завдання?
Проводиться гра «Відвези до комори». У грі бере участь 4 дитини. 4 вантажівки з овочами і фруктами ставлять у ряд. До машин прив'язані мотузки (1,5м), які закінчуються паличкою (10-15 см). Діти по команді, тримаючи палички в руках, намотують на них мотузки. Чия машина швидше приїде до комори?
Вихователь: Діти, до нас завітала Осінь, але не звичайна, а дуже музична і співуча. Красуня-Осінь гуляє у саду, дивиться на золоту красу, прислухається до чарівних звуків і складає пісні. Давайте послухаємо її пісню.
Заходить Осінь, виконує «Пісню Осені». Почергово використовує музичні інструменти, що лежать на окремому столі.
Пісня Осені
Осінь грає на трикутнику, кружляє.
1. Дощик падає з
хмаринки,
День-дзень-дзень
—
Дзвенять краплинки.
І під музику таку
Я кружляю у
танку.
Кілька разів стукає паличкою в барабан
2. Чуєш, грають
барабани
То вже падають
каштани.
У колючих подушках
Розкотились
по стежках.
Грає на
брязкальцях
3. Шарудять листочки
тихо,
Шур, шур, шур мені
утіха.
І під музику таку
Я кружляю у
танку.
Осінь. Добрий день вам, діти!
Діти. Добрий день!
Осінь. А ви любите музику?
Ведуча. Наші діти не тільки люблять слухати музику, а й грають на музичних інструментах.
Вихователь роздає дітям музичні інструменти, проводиться «Гра з музичними інструментами».
Гра з музичними інструментами
Склала Н. Шевченко
Дитина 8.
Голосно дзвенить дзвіночок —
Всіх запрошує
в таночок!
Діти-музиканти грають на своїх інструментах, музичний керівник — на фортепіано, а діти довільно танцюють разом з Осінню, сідають на стільці. Заходить Баба.
Баба. Оце диво! Хто ж позбирав мій урожай?
Ведуча. Наші діти старалися і все до твоєї комори звезли.
Баба. Дякую вам, любі, дякую, мої хороші. Все зібрали, допомогли старенькій. Оце тільки одна ріпка залишилася. Ой! Яка велика! Сама не витягну. Діду! А йди-но сюди!
Не поспішаючи, заходить дід, оглядається, прислухається, почувши музику, починає пританцьовувати.
Баба. Ой, діду, діду! Та ж не танцювати треба, а ріпку витягнути.
Дід. А де ж вона? Оце?
Дід розглядає ріпку. Вона зроблена з гарбуза: верхня частина зрізана, до хвоста причеплена зелень, середина вичищена, в ній подарунки для дітей. За ріпкою сидить іграшковий заєць.
Дід. А хто тут ховається? А йди-но сюди!
Витягує зайця за вуха, показує дітям.
Ти дивись, який мудрий! Ріпки захотілося? Зачекай-но, спочатку треба її витягнути.
Віддає зайчика Бабі. Дід бере ріпку за боки, намагається зрушити з місця.
Дід. Ні! Не можу! Без струменту нічого не вийде! (звертається до музкерівника) Наталю Миколаївно, може у Вас якийсь струмент є?
Музкерівник. Є. Музичний інструмент.
Дід. Та ні, не такий. Лопата потрібна.
Музкерівник. Є й лопата, але трішки щербата.
Дід. Дайте подивиться. Нічого, згодиться.
Дід обкопує ріпку, знову намагається зрушити її з місця.
Дід. Бабо! Чого стала руки в боки? Йди на допомогу!
Тягнуть ріпку вдвох, кличуть дітей на допомогу. Дід ставить дітей ланцюжком, допомагає обхопити попереднього партнера двома руками, метушиться, примовляє: «Мої помічники», «мої хороші», «ось так», «І що б я без вас робив?».
Дід стає на чолі ланцюжка і разом з дітьми тягне ріпку.
Баба. Діду! Ти ж неправильно тягнеш! Треба не за боки тягнути, а за гичку. Ану, візьмися за гичку! Раз, два, три, потягли!
Верхня частина гарбуза залишається в руках у Діда. Він бере ріпку, заглядає всередину, показує дітям.
Дід. Діти, подивіться, яка дивна ріпка! Всередині смакота! Але даруночки отримають ті, хто вміє гарно танцювати. Потіште нас з Бабою веселим таночком.
Діти виконують «Танець парами».
Танець парами
Діти стоять парами по колу.
1 фігура
1-8 т. — біжать парами по колу.
9-16 т. — повертаються обличчям одне до одного, беруться за ручки, притупують ногою.
II фігура
1-8 т. — біжать парами по колу.
9-16 т. — повертаються обличчям одне до одного, хлопчик викидає ніжки вперед, руки на поясі, а дівчинка плескає в такт музики.
III фігура
1-8 т. біжать парами по колу.
9-16 т. діти виконують «човник».
Дід хвалить дітей, разом з Осінню роздає їм подарунки. Діти сідають.
Ведуча. Наша Катруся хоче подарувати красуні-Осені свою пісеньку.
Пісня про осінь
Одягнула осінь
Золоту хустину,
Та й пішла уранці
В гості на
долину.
По травичці ніжній
Тихо походжала
І березі коси
В золото
убрала.
(Останні 4 рядочки
— двічі)
Діти запрошують батьків на танок, довільно танцюють під мелодiю вальсу. Дiд з бабою роздають подарунки.
Сценарій підготовлено на основі матеріалів книги «Співуча осінь. Збірник сценаріїв для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку».
Читай також:
Сценарій осіннього балу для малят
Щоб залишити коментар авторизуйтесь
Коментарі: