Візьми і зроби!
За тиждень потрібно виступити з великою доповіддю перед цілим класом, а Ти ніяк не можеш налаштуватися на підготовку? Для того, аби все вийшло, потрібно щодня працювати, а так не хочеться! Чому ж? І що з цим робити?
Щойно настає час виконувати важливе завдання, Тебе починають переслідувати різні підступні думки:
«Треба скласти план виступу, підготувати інформацію, прочитати кілька статей, вибрати найголовніше і найцікавіше, написати ефектну доповідь і потренуватися виголошувати промову впевнено і красиво! Ого... Скільки роботи! Я нізащо не встигну! У мене нічого не вийде...».
Після цих думок приходять їхні найближчі друзі:
«Ой, від цього всього аж настрій погіршився... Ні, я не можу починати працювати в такому стані! Потрібно відволіктися, розслабитися... Піду вип'ю чаю з тортиком».
А далі може бути ще цікавіше:
«Ммм, чай — супер! Стільки енергії з'явилось! Мабуть, перед тим, як готувати доповідь, ще приберу в кімнаті».
Чай випитий, у кімнаті прибрано, час працювати над доповіддю:
«Хмм, зараз тільки перевірю пошту — й одразу почну!».
Знайомо? Щойно я пояснив Тобі, що таке прокрастинація.
Відкладання важливих справ на потім властиве кожній людині. Адже наш мозок сприймає відповідальне завдання як загрозу. Тому ми обманюємо себе: «Я ж не просто так не готую доповідь, я п'ю чай! Мені вже давно потрібно було прибрати в кімнаті: ось закінчу з цим, а тоді одразу візьмуся за текст виступу!». Ми знаходимо будь-які виправдання, аби тільки не робити неприємну справу.
Та доповідь усе одно доведеться готувати — в останній момент, із жахливим настроєм. І, гарантую, в той момент Ти подумаєш: «Чому, питається, не можна було почати раніше? Чому я не робив доповідь щодня потрошки?».
Як же побороти прокрастинацію?
Ти відкладаєш, бо боїшся того величезного масиву роботи, яку доведеться виконати. Чим більше Ти прокручуєш у голові, як багато завдань перед Тобою стоїть, тим менше залишається впевненості у своїх силах.
Тож прислухайся до поради психолога: потрібно просто почати. А для цього — визначити перше завдання.
Налаштуй своє робоче місце так, щоб Тебе нічого не відволікало
Ніяких телевізорів, апетитних запахів тістечок чи веселих пісеньок по радіо. Тобі потрібна спокійна ділова атмосфера.
Визначся, з чого почнеш
У жодному разі не будуй у своїй голові всю послідовність дій, з якою треба впоратися, щоб досягти успішного результату. Твоя мета зараз — подумати, яке найпростіше завдання потрібно виконати, аби робота зрушила з місця. Це завдання не повинно здаватися складним чи страшним. Воно має бути зовсім маленьким. Створити у комп'ютері теку для матеріалів, які потрібні для доповіді. Відсортувати знайдену інформацію. Відкрити текстовий файл і надрукувати заголовок. Це ж зовсім просто, чи не так? Зроби це просто зараз!
Увімкни таймер
Постав його на 20-25 хвилин, не більше. Що таке двадцять хвилин у масштабі цілого дня? Цей невеличкий відрізок часу можна й потерпіти, коли доводиться робити щось не надто приємне.
Вмикай таймер і берися за своє простеньке завдання. Виконав? Постав собі наступне — але теж невелике! За цей короткий час Ти побачиш, що працювати над доповіддю зовсім не так страшно, як здавалося. «20 хвилин вже минуло? Нічого, попишу ще трошки — я якраз налаштувався на роботу», – я майже впевнений, що саме такими будуть Твої думки! Якщо ж ні — все одно 20 хвилин роботи, як на мене, це вже щось! А якщо так щодня? Отримаємо чудовий результат!
Отже, рецепт успіху простий: не витрачай свою енергію на зайві хвилювання. Просто візьми і зроби!
Візьми і зроби!
Щоб залишити коментар авторизуйтесь
Коментарі: